
Du kan handla hos oss som företag, stat, kommun, landsting, förening etc. Om det är enklare saker och mindre order går det alltid att beställa direkt och betala med Klarna och välja företag.
Handla som företag via Svea Ekonomi
Du kan själv lägga en beställning i nätbutiken som företag. Du betalar då via Svea Ekonomi och kan välja ett betala med faktura, kort eller direktbetalning. Det finns dock begränsade möjligheter att ange ett inköpsordernummer och egen referens.
Det vi behöver för att kunna registrera ett företag som kund är:
- Organisationsnummer
- Kontaktperson
- Adressuppgifter för leverans
- Addressuppgifter för faktura (för pappersfaktura tillkommer avgift om 30kr, faktura via e-post eller e-faktura är kostnadsfritt)
Handla som företag med e-faktura
För företag och myndigheter som önskar betala med e-faktura har vi denna möjlighet för order som kommer in via e-post eller telefon. Vi gör en kreditprövning innan vi beviljar kredit. För företag gäller betalningsvillkor 15 dagar och för stat, kommun och landsting 30 dagar. Fakturan kommer från Jolix AB och betalas till oss direkt.
Vid beställningar som vi ska fakturera behöver vi:
- Referensnummer
- Ev ordernummer om referensnummer är t.ex. ett kostnadsställe
- Kontaktperson
- Leveransadress
Handla som företag med leverans till företaget
Det går bra att beställa som företag med leverans med antingen:
- Postnord Parcel (fd företagspaket) 200kr exkl moms
- DHL Paket med leverans direkt till företaget 100kr exkl moms
För dessa tjänster får du fakturan från Jolix AB och den betalas till oss.
Handla fler än vad som finns i lager
Om man kontaktar oss kan man oftast beställa fler än vad som finns i lager om det är en produkt som vi kan köpa från leverantören. Leveranstiden blir då i regel ca en vecka om det är leverantör vi beställer varje vecka från. Kontakta oss så hjälper vi till.
Handla via inköpssystem
Vi erbjuder inköp via så kallad Punchout och OCI. Om du köper in via oss kan du logga in i vår nätbutik och ha tillgång till ditt sortiment och avtalade priser. Beställningen tar vi sedan emot via e-post till vårt affärssystem. Kontakta oss om du vill koppla upp dig till vår B2B-lösning från ditt inköpssystem.